Fagseminaret om baner i Bærum


Foto: HP Lyshaug 17. juni 2003 - oppdatert 15. august 2003.
Det var mange engasjerte fjes å spore i Bekkestua bibliotek da Sekretariatet for bytrafikk avholdt seminar om Fornebu- og Kolsåsbanen tirsdag 17. juni.Dokumentasjonen fra seminaret "Baner i Bærum" er lagt ut her.

Berlinmuren med trikkelinje
Baner i Bærum - grenseløs kommunikasjon eller barriere ved bygrensen
Lysark fra introduksjonen - med seminarprogram - finner du her (pdf-dokument, 142 kB)

Baner i Bærum - Sekretariatets visjon
Sekretariatet for bytrafikk mener:
  • Kolsåsbanen må ikke legges ned
  • Grensen må "rives"
  • Utviklingen av Kolsåsbanen og Fornebubanen må ses i sammenheng. Fornebubanen må bygges som trikkelinje på egen trasé - helt inn til Oslo sentrum.
(pdf-dokument, 921 kB)
Fornebubanen som trikkelinje




Foto: HP Lyshaug
Grenseløs kommunikasjon i praksis - eksempler og erfaringer fra Sverige
Lysark fra innlegget til Stenerik Ringqvist fra firma RTM-konsult. (pdf-dokument, 930 kB)


Pisk eller gulrot - staten som pådriver for bedre kollektivtrafikk
Lysark fra innlegget til politisk rådgiver Alfred Bjørlo (V) fra Samferdselsdepartementet finner du her (pdf-dokument, 179 kB).


Foto: HP Lyshaug
Fornebubanen i et brukerperspektiv
Direktør for IT Fornebu Eiendom, Sverre Nagell Bjordal, fortalte hvorfor eiendomsbesitterne går inn for automatbanealternativet. Lysarkene fra innlegget laster du ned her (pdf-dokument, 844 kB)




Når staten bygger bane
Anne Marstein fra Statens vegvesen region øst fortalte om statlig engasjement i kollektivtrafikkprosjekter rundt Stor-Oslo. Lysarkene finner du her (pdf-dokument, 518 kB)


Foto: HP Lyshaug
Umiddelbart etter seminaret stilte hundrevis av mennesker på torget på Bekkestua til støtte for fortsatt drift på Kolsåsbanen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar