|
Foto: K. Wathne |
Det kan derfor være grunn til å tro at noe av arbeidet utføres i den hensikt å gjøre det vanskelig å reetalere trafikken på Kjelsåsbanen, stikk i strid med bydelens eget ønske. Torsdag 6. februar vedtok bydelsutvalget å be byrådet fremskaffe midler til utbedring av banen for å få trikketrafikken i gang igjen. En reetablering av trikketrafikken vil i følge Sporveiens egne beregninger også være økonomisk mer gunstig en erstatingsbusstrafikken, som er dyr, medførerer sikkerhetsrisiko og irritasjon for passasjerne ved omstigning på Disen. Dette har allerede ført til stor trafikknedgang.
Det er derfor grunn for alle som ønsker Kjelsåstrikken tilbake på skinnene, å følge nøye med på hva som skjer på og rundt banen i tiden som kommer. Det er ingen grunn til at "sniknedleggelelsen" vi var vitne til i november 2002 skal gjøres permanent. Kanskje også samferselsbyråden bør følge med hva som skjer på Kjelsåsbanen: Hilde Barstad var som kjent tidlig ute i fjor høst og meddelte at det ikke var aktuelt å asfaltere noen skinnegang.
post@bytrafikk.no
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar